Starters

Maak van jouw startende onderneming een succesvol en stabiel bedrijf.

Starters

Als starter vliegen de uitdagingen je om de oren. Van financiële kwesties tot complexe zaken omtrent wet- en regelgeving. Gelukkig kunnen wij je ondersteunen bij alle financiële vraagstukken die je op je pad richting de top tegenkomt. Samen zorgen we ervoor dat je startende onderneming uitgroeit tot een succesvol en stabiel bedrijf.
Ready, set, GO!

Uitdagingen die we met jou aangaan:

  • Keuze van rechtsvorm om fiscale mogelijkheden optimaal te benutten
  • Uitwerken en beoordelen van ondernemingsplan
  • Opstellen van (liquiditeits)begroting
  • Samenstellen van investeringsbehoefte
  • Begeleiden bij financieringsaanvragen
  • Opzetten van financiële administratie
  • Meedenken omtrent benodigde verzekeringen
  • Informeren omtrent de geldende belastingwetgeving

Omdat je vast wel vragen over Starters hebt.

En wij daar natuurlijk antwoord op hebben.

Als startende onderneming moet je omzet- en inkomstenbelasting betalen. Hoeveel dat ongeveer is en wanneer je dat moet betalen, kan je terugvinden op de site van de belastingdienst. Toch raden we je aan om dit ook met je financieel adviseur te bespreken. Want het bedrag dat je moet reserveren als je eerste factuur wordt betaald, hangt sterk af van waar je omzet uit bestaat, hoeveel kosten je maakt, of je gebruik maakt van een bedrijfsauto, hoeveel winst je genereert in een jaar, etc. Als je omzet voornamelijk bestaat uit het in rekening brengen van gepresteerde uren, dan kan je de vuistregel hanteren. Die regel zegt dat je de helft van je ontvangen geld gereserveerd moet houden. Dat lijkt veel, maar dat bedrag is inclusief btw. Als starter heb je nog niet veel reserves en raden we sterk aan om door je financieel adviseur een nauwkeurigere schatting te laten maken. Tijdens een gratis kennismakingsgesprek vertellen we je er graag meer over!

Als ondernemer ben je verplicht om een administratie bij te houden, die aan bepaalde eisen moet voldoen. Die verplichting is zeker niet nutteloos, want het is heel belangrijk om te weten hoe je ervoor staat. De manier waarop je je administratie het beste inricht, is afhankelijk van de vraag welke informatie je er uit wilt halen. Wil je bijvoorbeeld bepalen hoe je omzet verdeeld is over het land of op welk product je het minst en het meest hebt verdiend, dan moet je bij je inrichting daarmee rekening houden. Vervolgens moet je bedenken in welke vorm je je administratie wil gieten. Wil je het zelf doen, eventueel onder begeleiding, of volledig uit handen geven? Welk programma wil je dan gebruiken? Er zijn namelijk verschillende goede programma’s op de markt, met allemaal hun eigen voordelen en kostprijs. Bespreek het met je adviseur tijdens een gratis kennismakingsgesprek en de inrichting van je administratie wordt een fluitje van een cent!

Als starter moet je uiteraard flink letten op je kosten, dat begrijpen wij als financieel adviseur als geen ander. Doordat we op een efficiënte manier werken en scherpe tarieven toepassen, kunnen we altijd een goede prijs-kwaliteitsverhouding aanbieden. Uiteraard heb je zelf ook invloed op de kostprijs. Hoe meer je zelf doet, hoe minder het je kost. Maar let op, want de tijd die jij daarin steekt, is ook tijd die je dan niet kan spenderen aan je kernactiviteiten waarmee je je geld verdient. Bovendien zal je langer bezig zijn dan wij, aangezien wij de kneepjes van het vak kennen en een optimale werkwijze toepassen. Plan een gratis kennismakingsgesprek met je financieel adviseur in en ontdek de verschillende mogelijkheden.

Meer vragen? Ga naar onze FAQ pagina voor alle antwoorden

FAQ
Experts op het gebied van:
Starters

Cees van der Veer & Aalt van de Bunt

Voor al je prangende vragen over starters zijn dit jouw beste vrienden.

033 245 48 70

cees@aplusbadviesgroep.nl

Cees
“De uitdaging maakt het leuk.”
Kwaliteit leveren is iets wat centraal staat in mijn werk als Register Belastingadviseur. Het werk is afwisselend en voortdurend in beweging, waardoor er altijd een nieuwe uitdaging op de loer staat.

033 245 48 70

aalt@aplusbadviesgroep.nl

Aalt
“Het gaat niet om de cijfers, maar wat jij er mee wilt.”
Natuurlijk is een goede boekhouding erg belangrijk, maar belangrijker is: wat jij doet met de uitkomst. Met mijn opleiding als accountant / belastingadviseur op zak en mijn interesse in mensen denk ik graag mee over zaken die jij als ondernemer zoal tegen kunt komen.

Contact voor
Starters

Zie ook:


A+B adviesgroep 8 financiële disciplines onder één dak. Volledig + Deskundig + Toegankelijk

Online boekhouding

Toegankelijk, gebruiksvriendelijk en efficiënt.

Financieel echtscheidingsadvies

Onze financieel echtscheidingsdeskundige begeleidt jouw echtscheiding van A tot Z.

Advisering en begeleiding

Wij zijn de ‘partner in crime’ voor iedere ondernemer.

Administratieve dienstverlening

Wij nemen jouw boekhouding voor onze rekening.

Financiële planning

Wees voorbereid en plan nu jouw financiële toekomst.

Loon- en personeelsadministratie

Beheer als ondernemer je belangrijkste kapitaal accuraat en correct.

Belastingzaken

Ben jij tevreden over jouw belastingen?

Behoefte aan deskundig advies of een geruststellend antwoord?

Wij zijn de A+B Adviesgroep in de regio nijkerk

contact ons

Waarom zouden we het zelf vertellen, als anderen het veel beter kunnen?


HODA Wonen

Dankzij hun professionaliteit achter onze schermen kunnen wij onze winkel sterk voortzetten!


Hoda

zakelijk

placeholder recensie

Op naar de volgende 14 jaar!


Ron van de Weerd

zakelijk

hairstyle logo

Wij gaan er vanuit deze samenwerking nog jaren voort te zetten!


Hair Style

zakelijk

laroyale logo

Het is prettig dat ik altijd met administratieve vragen terecht kan en snel antwoord krijg.


La royale

zakelijk


En dit zijn er nog maar een paar.

Lees ze allemaal.

Kunnen wij je helpen?

Kom gerust eens langs op ons kantoor of maak een afspraak voor een vrijblijvende kennismaking.

© Copyright 2018 A+B Adviesgroep

Webdesign TODDReclamestal